Keresési szokások elemzése az ajándékozásra vonatkozólag

3 perc olvasási idő

Keresési szokások elemzése az ajándékozásra vonatkozólag

Az ajándékozás már régóta az emberi kapcsolatok szerves része, és a digitális korban az internet egyre fontosabb szerepet játszik az ajándékok megtalálásában és kiválasztásában.


Ez a cikk arra vállalkozik, hogy mélyebben megvizsgálja az ajándékozással kapcsolatos keresési szokásokat, kihegyezve a Google keresőjére és a magyar piacra.

Adatok forrása, módszertan


A keresési mennyiségek meghatározására a Google Ads Kulcsszótervezőjét alkalmaztuk, amely lehetővé teszi, hogy átfogó képet kapjunk az adott kulcsszavak keresési volumenéről és trendjeiről.


A Google Ads Kulcsszótervező egy olyan eszköz, amely segít a kulcsszavak (ezeket írjuk a keresőbe) keresési mennyiségének meghatározásában. Az eszköz megmutatja, hogy az adott kifejezésekre havonta hány keresés érkezik a Google keresőjén keresztül.


A vizsgált kulcsszavak és a keresési mennyiségek a magyar nyelvterületre, és 2023. februárja és 2024. januárja közötti időszakra vonatkoznak.


Mi szükség lehet ilyen célú elemzésekre, adatokra? Leginkább keresőoptimalizálási célokra lehet használni, például segíthet megállapítani, hogy milyen termékek, alkalmak, ünnepek érdeklik az embereket és ezek alapján kialakítható egy webáruház SEO terv, amely felhasználható a webshop irányzatának, üzleti tervének kialakításában.


Mi az a keresőoptimalizálás? A keresőoptimalizálás, vagy más szóval a SEO egy olyan folyamat, amelynek az a célja, hogy minél több látogatót tereljen egy weboldalra a keresőkből.


 Az eredményes keresőoptimalizáláshoz szükség van SEO tervre is, amelynek részét képezi egy ilyen vagy ehhez hasonló kutatás.

Milyen alkalmakra keresnek az emberek leggyakrabban ajándékokat?


A módszertan, illetve a szükséges fogalmak ismertetése után, itt az ideje rátérni a konkrét eredményekre. Az első kérdés vagy témakör, amire válaszokat kerestünk, az az, hogy vajon milyen alkalmakra keresnek az emberek leggyakrabban ajándékokat.


 Itt előzetesen arra számíthattunk, hogy a karácsony és a születésnapok kiemelkedően népszerűek lesznek a felhasználók körében, de gyanakvásunk csak részben igazolódott be. Bár a “karácsonyi ajándék” tényleg a legkeresettebb kifejezés a Google keresőben ebben a témakörben, átlagosan havi 10 és 100 ezer között keresnek rá. 


Nyilván karácsonykor még többen, míg a karácsony utáni időszak lehúzza az átlagot, de a “születésnapi ajándék” kifejezésre mindösszesen havi 1.000 és 10.000 közötti keresési mennyiség érkezik.


Ennek oka valószínűleg abban keresendő, hogy karácsonykor sokkal nagyobb az ajándékozási kedv, melyhez nagyban hozzájárul, hogy az ünnepekre a nagy cégek is tematikusan készülnek, így bárhova megyünk vagy bármit csinálunk az ünnepek előtt megcsap minket a karácsony hangulata.


 Ezzel szemben a születésnapokra nem lehet ekkora kampányt felhúzni, így egy születésnapot sokszor letudunk sablon ajándékokkal, például egy bonbonnal, vagy illatszercsomaggal.

A következő két meglepő statisztika, hogy a “valentin napi ajándék” és “apák napi ajándék” is havi 10E-100E kereséssel rendelkezik. Ami kicsit kevésbé meglepő, hogy az “anyák napi ajándék” is hasonlóan jól szerepel a keresőkben.


Ezeken túl még érdemes említést tenni a “keresztelő ajándék” kifejezésről, amire havonta átlagban 1E-10E keresés érkezik.

Kiknek keresnek a felhasználók leginkább ajándékot?


Most már tudjuk az alkalmakat, így itt az ideje megnéznünk, hogy mely célcsoportoknak keresnek leginkább ajándékokat a felhasználók.


A sztereotípiákból kiindulva talán nem lesz túl meglepő, de gyakrabban keresnek ajándékot férfiaknak (havi 10E-100E), mint nőknek (havi 1E-10E).


 Ez arra utalhat, hogy a nők körében erősebb az ajándékozási kultúra vagy hogy a nők nagyobb figyelmet fordítanak az olyan tárgyak megvásárlására, amelyeket ajándékként adhatnak, mint a férfiak.

Ezeken felül népszerűek még a barátnőnek(havi 1E-10E) és a pároknak szánt ajándékok(havi 1E-10E). Ezek az adatok azt sugallják, hogy a romantikus kapcsolatokban lévők körében nagyobb az ajándékozási igény, és az emberek nagyobb gondot fordítanak az olyan tárgyak kiválasztására, amelyek kifejezik az érzelmeket és az intim kapcsolatot.

pici ajándék

Milyen egyedi ajándékokat keresnek az emberek leginkább?


Végezetül pedig egy rövid statisztika, hogy milyen egyedi ajándékokat keresnek a magyar felhasználók a Google keresőjében.


Rendkívül népszerűek a fényképes ajándékok, legyen szó egyedi telefontokról, bögréről, pólóról vagy falióráról. A személyes emlékekkel díszített tárgyak iránti keresés folyamatosan növekszik, és a havi keresési mennyiség általában ezer és tízezer között mozog.

Továbbá népszerűek az egyedileg gravírozott és a névre szóló termékek is. Az egyedileg gravírozott és névre szóló tárgyak iránti keresés is hasonló szinten mozog, általában havi ezer és tízezer közötti keresés irányul rájuk vonatkozólag. 


Ez a tendencia azt mutatja, hogy az emberek értékelik az egyediséget és a személyes érintettséget az ajándékokban, és hajlandóak ilyen termékeket vásárolni egy számukra kedves személynek.

További ajándék ötletek


Ha tetszik valamelyik termékünk, egyszerűen kattints a képre és már rendelheted is.

Tetszett a Keresési szokások elemzése az ajándékozásra vonatkozólag blogunk? Szívesen olvasnál még más idézetes gyűjteményt is? Írd meg nekünk kommentben és szívesen elkészítjük!