Leírás
Az utolsó erőd társasjátékról:
Orkok, pókok, démonok
Hősök lóval, sólyommal …van piac is!
Hőseink, vagyis mi, nem maradunk magunkra a bajban: egyrészt az erőd sem lakatlan – mármint akkor sem lenne az, ha mi nem lennénk ott – van felcser, kocsmáros, zászlófelvonó srácok, akik a falon álló íjászoknak üzennek, stratégák az egyik toronyban, meg kreatív törpék, akiktől robbanóanyagot lehet szerezni, és piac is van, ahol hasznos tárgyakat szerezhetünk, amik segítségével hatékonyabban harcolhatunk egy-egy ellenséges egységgel. Másrészt az egyik karakternek van egy lova, így ő többet mozoghat, a másiknak sólyma, akit elküldhet piacolni, a harmadiknak hangszerei, de végül is mind a nyolc játszható karakternek van, ha nem is segítőtársa, de különleges képessége. Ezek mind nagyon tematikusak és hasznosak, tulajdonképpen ezekre nem kis mértékben támaszkodva lehet túlélni a szörnyek rohamát, ha egyáltalán.
Egyszerű, mint a hajítógép
A játék körökre oszlik, játékosszámtól függetlenül az erődnek mind a négy oldalán lezajlik egy- egy kör, szépen egymás után. Igaz, ha nem ül ott senki, akkor a kör lényegesen gyorsabb, és kevesebb baj tud történni.
Először az adott falszakaszon tolongó szörnyek képességeivel igyekszünk valamit kezdeni, aztán ha túl sok van belőlük (egy falon egyszerre három), akkor azért szenvedünk el valamit, ha pedig van még üres hely, akkor jönnek még.
Majd miután a gonosz erői kiszórakozták magukat – a játékosok pedig még nem vesztették el a játékot – következik az ugyanezen falnál helyetfoglaló játékos. Mozog és akciózik. ez az akció pedig lehet harc, ilyenkor sikerrel ki kell dobni egy szörnykártyán látható megfelelő szimbólumokból kettőt-hármat, vagy egy helyszín akciója, pl. a zászlófelvonás, hogy ugyan, jelezzünk már az íjászoknak, hogy nehezítsék meg az élőholtak dolgát (vagyis másszóval, hogy eggyel kevesebb szimbólum kelljen a legyőzésükhöz).
Sétagalopp a pokolban… nem, nem az
Mivel azonban az akciónk vagy harc, vagy helyszínakció, a szörnyek meg csak jönnek és ha már jönnek, nehezítik a dolgunkat mindenféle aljas képességeikkel, a játék előrehaladtával a hurok egyre csak szorul, és a „melyik ujjamba harapjak?”-nevű klasszikus kooperatív játékos dilemma egyre égetőbb lesz.
Ráadásul a harcnál dobni kell, két kockával. Ez azért is problémás, mert van, hogy egy szörny legyőzéséhez 3-4 szimbólum is szükséges, meg azért is, mert a kockán csak 2 szimbólum felel meg. Szerencsére megannyi lehetőségünk lesz befolyásolni a harc kimenetelét, és drasztikusan csökkenteni a kocka szerepét, pl. a piacról, illetve az ispotályból szerezhetünk különböző tárgyakat, ezek mindegyike elkölthető egy-egy adott szimbólum helyett, aztán ott van a zászlófelvonás, amit fentebb említettem és vannak még más megoldások is. Hogy ne szaporítsam a szót: legutóbb emlékeim szerint egész játék alatt, ha háromszor sikerült azt dobni, amire szükség volt, mégis eljutottunk a hadúrig.
Ha már itt tartunk: A pokolban sem csak úgy, a maguk örömére szaladgálnak fel-alá az ördögök, itt is lesz egy jóindulatú vezető, aki a rémségeket a nyakunkra zavarja, és előbb utóbb fel is bukkan. Hogy pontosan ki az, az majd kiderül, ha odáig jutunk a pakliban, ugyanis a dobozban belőlük is van tíz. Jó szerencsénktől függően kifoghatjuk a Szellemkirálynőt, a Holtak süvöltő urát, vagy akár a Kínzás fődémonját (na, erre a pozícióra milyen lehet egy állásinterjú?)
Ha az utolsó erőd társasjátékon kívül mást is megnéznél, akkor a további társasjátékainkat ezen a linken keresztül éred el: JÁTÉKOK
Értékelések
Még nincsenek értékelések.